Друк
IBI-Rating присвоїло кредитний рейтинг та рейтинг інвестиційної привабливості місту Краматорськ
11.07.2019Національне рейтингове агентство ІВІ-Rating повідомляє про присвоєння кредитного рейтингу місту Краматорськ на рівні uaВВВ+ з прогнозом «стабільний», а також рейтингу інвестиційної привабливості на рівні invВВВ.
Такі рівні рейтингів відображають достатню спроможність міста розраховуватися за своїми борговими зобов'язаннями та достатню інвестиційну привабливість. «Стабільний» прогноз, з найбільш високою часткою ймовірності, передбачає незмінність рейтингу на горизонті 12 місяців.
При оновленні рейтингів було враховано:
1.Структуру економічного комплексу міста
Краматорськ має потужний промисловий комплекс та помірно диверсифіковану економіку. Основу промисловості міста формують підприємства машинобудування (40%) та з виробництва металевих конструкцій (10%), також активно розвивається торгівля та сфера послуг.
На території Краматорської міської ради, що об‘єднує 14 населених пунктів, проживає 186,8 тис. мешканців та здійснюють діяльність понад 10 тис. суб‘єктів господарювання. Протягом 2016-2018 рр. обсяг реалізованої промислової продукції зріс на третину до 26,3 млрд грн., що у розрахунку на одного мешканця в 2,4 рази вище за середній показник по країні. Показники розвитку економіки міста є вищими проти середніх даних по Україні. У Краматорську рівень безробіття є нижчим, а рівень заробітної плати - вище та відсутня заборгованість із її виплати.
2. Конкурентні переваги та недоліки у порівнянні з іншими містами країни
У місті Краматорськ локалізовано більшість органів державної влади регіону. Окрім того, місто має значну кількість навчальних закладів (за різними профілями), та розвинену обслуговуючу, комунальну й соціальну інфраструктуру. В той же час, вплив на розвиток ділової активності має наближеність до зони ООС та особливий режим правового регулювання в регіоні. Вплив фактору вдалого розташування міста відносно міжнародних транспортних коридорів обмежується веденням військових дій в регіоні та торговельними обмеженнями. Спостерігається конкуренція за трудові ресурси з боку наближених міст (промислових центрів).
3. Ефективність фінансової політики та показники бюджету
У 2016-2018 рр. спостерігалось збільшення надходжень до бюджету Краматорської міської ради, що відбувається як за рахунок власних джерел наповнень, так і офіційних трансфертів з бюджетів вищих рівнів. Обсяг надходжень збільшився в 1,5 рази до 2,4 млрд грн. З них власні доходи зросли в 1,6 рази до 1,1 млрд грн, їх основу складають податкові надходження, п’яту частину з яких формує ПрАТ «Новокраматорський машинобудівний завод», що робить наповнення бюджету чутливим до результатів його діяльності. Бюджетні кошти, у більшій мірі, спрямовуються на фінансування захищених статей. Окрім того, збільшуються асигнування, спрямовані на розвиток інфраструктури, що у т. ч. відбувається спільно із міжнародними фінансовими та гуманітарними організаціями, якими впроваджується низка проектів. При цьому, низьке боргове навантаження на дохідну частину бюджету (біля 2%) дозволяє міській владі приймати участь в інфраструктурних проектах та залучати додаткове фінансування. За показником бюджетної забезпеченості (5,8 тис. грн.) місто поступається середньому значенню по країні, проте різниця між ними скорочується.
Дмитро Задесенець, директор муніципального департаменту рейтингового агентства IBI-Rating, підкреслив: «На фоні політичної невизначеності в Україні, а також приймаючи до уваги близькість м. Краматорська від зони ООС, зберігаються ризики розхитування суспільно-політичного стану в місті та регіоні. Подальша ескалація конфлікту матиме прямий негативний вплив на стан соціально-економічного комплексу міста. Разом з тим, протягом останніх років тут відмічалось зниження напруженості та зростання фінансування у розвиток міста, яке супроводжувалось покращенням бюджетних показників».
Андрій Панков, Міський голова м. Краматорська зазначив:«Сьогодні Краматорськ переживає непрості часи. В попередні роки міській та регіональній владі вдалось стабілізувати соціально-економічну ситуацію в місті та відновити інфраструктуру. Наразі ми перейшли до активних дій із покращення операційного середовища в місті та залучення інвесторів, забезпечення прозорості діяльності міської влади та публічності прийняття нею рішень. Незважаючи на стан справ в регіоні, Краматорськ продовжує розвиватись та завжди виступає надійним партнером для бізнесу».
Для проведення аналітичного дослідження були використані матеріали, отримані від Краматорської міської ради, у тому числі: показники соціально-економічного розвитку, статистичні дані, казначейську звітність, програмні матеріали, інша необхідна внутрішня інформація, а також інформація з відкритих джерел, яку Рейтингове агентство вважає достовірною.
Муніципальний департамент
За додатковою інформацією звертайтесь:
Прес-служба IBI-Rating
(044) 362-90-84
press(at)ibi.com.ua
Такі рівні рейтингів відображають достатню спроможність міста розраховуватися за своїми борговими зобов'язаннями та достатню інвестиційну привабливість. «Стабільний» прогноз, з найбільш високою часткою ймовірності, передбачає незмінність рейтингу на горизонті 12 місяців.
При оновленні рейтингів було враховано:
1.Структуру економічного комплексу міста
Краматорськ має потужний промисловий комплекс та помірно диверсифіковану економіку. Основу промисловості міста формують підприємства машинобудування (40%) та з виробництва металевих конструкцій (10%), також активно розвивається торгівля та сфера послуг.
На території Краматорської міської ради, що об‘єднує 14 населених пунктів, проживає 186,8 тис. мешканців та здійснюють діяльність понад 10 тис. суб‘єктів господарювання. Протягом 2016-2018 рр. обсяг реалізованої промислової продукції зріс на третину до 26,3 млрд грн., що у розрахунку на одного мешканця в 2,4 рази вище за середній показник по країні. Показники розвитку економіки міста є вищими проти середніх даних по Україні. У Краматорську рівень безробіття є нижчим, а рівень заробітної плати - вище та відсутня заборгованість із її виплати.
2. Конкурентні переваги та недоліки у порівнянні з іншими містами країни
У місті Краматорськ локалізовано більшість органів державної влади регіону. Окрім того, місто має значну кількість навчальних закладів (за різними профілями), та розвинену обслуговуючу, комунальну й соціальну інфраструктуру. В той же час, вплив на розвиток ділової активності має наближеність до зони ООС та особливий режим правового регулювання в регіоні. Вплив фактору вдалого розташування міста відносно міжнародних транспортних коридорів обмежується веденням військових дій в регіоні та торговельними обмеженнями. Спостерігається конкуренція за трудові ресурси з боку наближених міст (промислових центрів).
3. Ефективність фінансової політики та показники бюджету
У 2016-2018 рр. спостерігалось збільшення надходжень до бюджету Краматорської міської ради, що відбувається як за рахунок власних джерел наповнень, так і офіційних трансфертів з бюджетів вищих рівнів. Обсяг надходжень збільшився в 1,5 рази до 2,4 млрд грн. З них власні доходи зросли в 1,6 рази до 1,1 млрд грн, їх основу складають податкові надходження, п’яту частину з яких формує ПрАТ «Новокраматорський машинобудівний завод», що робить наповнення бюджету чутливим до результатів його діяльності. Бюджетні кошти, у більшій мірі, спрямовуються на фінансування захищених статей. Окрім того, збільшуються асигнування, спрямовані на розвиток інфраструктури, що у т. ч. відбувається спільно із міжнародними фінансовими та гуманітарними організаціями, якими впроваджується низка проектів. При цьому, низьке боргове навантаження на дохідну частину бюджету (біля 2%) дозволяє міській владі приймати участь в інфраструктурних проектах та залучати додаткове фінансування. За показником бюджетної забезпеченості (5,8 тис. грн.) місто поступається середньому значенню по країні, проте різниця між ними скорочується.
Дмитро Задесенець, директор муніципального департаменту рейтингового агентства IBI-Rating, підкреслив: «На фоні політичної невизначеності в Україні, а також приймаючи до уваги близькість м. Краматорська від зони ООС, зберігаються ризики розхитування суспільно-політичного стану в місті та регіоні. Подальша ескалація конфлікту матиме прямий негативний вплив на стан соціально-економічного комплексу міста. Разом з тим, протягом останніх років тут відмічалось зниження напруженості та зростання фінансування у розвиток міста, яке супроводжувалось покращенням бюджетних показників».
Андрій Панков, Міський голова м. Краматорська зазначив:«Сьогодні Краматорськ переживає непрості часи. В попередні роки міській та регіональній владі вдалось стабілізувати соціально-економічну ситуацію в місті та відновити інфраструктуру. Наразі ми перейшли до активних дій із покращення операційного середовища в місті та залучення інвесторів, забезпечення прозорості діяльності міської влади та публічності прийняття нею рішень. Незважаючи на стан справ в регіоні, Краматорськ продовжує розвиватись та завжди виступає надійним партнером для бізнесу».
Для проведення аналітичного дослідження були використані матеріали, отримані від Краматорської міської ради, у тому числі: показники соціально-економічного розвитку, статистичні дані, казначейську звітність, програмні матеріали, інша необхідна внутрішня інформація, а також інформація з відкритих джерел, яку Рейтингове агентство вважає достовірною.
Муніципальний департамент
За додатковою інформацією звертайтесь:
Прес-служба IBI-Rating
(044) 362-90-84
press(at)ibi.com.ua