Друк
IBI-Rating оновило кредитний рейтинг та рейтинг інвестиційної привабливості Прилуцької міської територіальної громади
14.02.2023Національне рейтингове агентство ІВІ-Rating повідомляє про підтвердження кредитного рейтингу Прилуцької міської територіальної громади (далі – Прилуцька МТГ) на рівні uaА- з прогнозом «негативний» та збереженням у контрольному списку (CreditWatch). Рейтинг інвестиційної привабливості також підтверджено на рівні invА-.
Такі рівні рейтингів відображають високу інвестиційну привабливість та високу спроможність муніципалітету розраховуватися за своїми зобов'язаннями. Позначка «–» вказує на проміжну категорію рейтингу відносно основної категорії. Прогноз «негативний» вказує на високу ймовірність зниження кредитного рейтингу протягом року. Прогноз «негативний» та збереження у контрольному списку обумовлені погіршенням умов діяльності та посиленням невизначеності щодо перспектив розвитку економіки на тлі тривалих військових дій на території України через агресію з боку РФ. Нині такий прогноз застосовується до усіх суб’єктів рейтингування.
При оновленні рейтингів було враховано:
1. Показники соціально-економічного розвитку та ефективність фінансової політики
Провідною галуззю економіки, що забезпечує зайнятість працездатного населення та наповнення бюджету Прилуцької МТГ є промислове виробництво. Найбільша частка обсягів реалізованої продукції зосереджена на підприємствах переробної промисловості, серед яких переважає виробництво харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів.
За 9 місяців 2022 року доходи бюджету Прилуцької МТГ становили 455,0 млн грн (+22,6% проти аналогічного періоду 2021 року). Власні доходи бюджету громади за результатами трьох кварталів 2022 року становили 378,13 млн грн (+31,87% або +91,38 млн грн проти аналогічного періоду 2021 року).
За результатами 9 місяців 2022 року план по надходженням до загального фонду бюджету громади було виконано на 107,2%, зокрема, план за власними доходами – на 108,8%, за офіційними трансфертами – на 100%.
Показник податкоспроможності бюджету (ПДФО на одного мешканця) Прилуцької МТГ є вищим за середній по країні, через що до неї застосовується механізм горизонтального вирівнювання – кошти перераховують з бюджету громади до Державного бюджету у вигляді реверсної дотації. Обсяг реверсної дотації за 9 місяців 2022 року становив 1,86 млн грн (проти 12,37 млн грн за 9 місяців 2021 року).
Профіцит бюджету громади за 9 місяців 2022 року становив 107,93 млн грн (проти профіциту 56,07 млн грн за 9 місяців 2021 року). Водночас профіцит загального фонду становив 114,12 млн грн, дефіцит спеціального фонду – 6,18 млн грн.
Бюджет громади має певну концентрацію за платниками податків. Обсяг податків, сплачених у першій двадцятці за 9 місяців 2022 року становив 228,69 млн грн (61,97% від обсягу податкових надходжень бюджету громади).
Станом на 01.10.2022 р. Прилуцька МТГ не має непогашених запозичень, гарантій наданих місцевої радою за кредитами, непогашених кредитів комунальних підприємств, не закритих лізингових угод комунальних підприємств.
2. Інвестиційний потенціал громади
Прилуччина багата на горючі корисні копалини (нафта, газ, торф), будівельну сировину (піски, глини) та бішофіт, водний розчин якого має цінні лікувальні якості.
МСП має суттєве значення для бюджету громади. Більшість ставок місцевих податків є нижчими за максимальний рівень, передбачений законодавством, що створює добрі умови для розвитку підприємництва. Міська рада активно працює у напрямі комунікацій з потенційними інвесторами. З метою залучення методичної, технічної допомоги, позабюджетних коштів до розвитку громади й створення позитивного іміджу місто Прилуки є учасником міжнародних й національних програм та ініціатив різного рівня. Громада має успішний досвід реалізації інвестиційних проєктів, зокрема, за участю міжнародних інвесторів.
Міська рада успішно погасила у другому півріччі 2022 року кредит Північної екологічної фінансової корпорації (NEFCO), що був залучений для фінансування впровадження заходів у межах реалізації програми «Підвищення енергоефективності об’єктів бюджетної сфери (освітні навчальні заклади) та систем зовнішнього освітлення м. Прилуки». Загальний обсяг боргового зобов’язання за договором становив 11 990 тис. грн.
Для проведення аналітичного дослідження були використані матеріали, отримані від Прилуцької МТГ, зокрема: казначейська звітність, програмні матеріали, інша необхідна внутрішня інформація, а також інформація з відкритих джерел, яку Рейтингове агентство вважає достовірною.
Муніципальний департамент
За додатковою інформацією звертайтесь:
Пресслужба IBI-Rating
(044) 362-90-84
press(at)ibi.com.ua
Такі рівні рейтингів відображають високу інвестиційну привабливість та високу спроможність муніципалітету розраховуватися за своїми зобов'язаннями. Позначка «–» вказує на проміжну категорію рейтингу відносно основної категорії. Прогноз «негативний» вказує на високу ймовірність зниження кредитного рейтингу протягом року. Прогноз «негативний» та збереження у контрольному списку обумовлені погіршенням умов діяльності та посиленням невизначеності щодо перспектив розвитку економіки на тлі тривалих військових дій на території України через агресію з боку РФ. Нині такий прогноз застосовується до усіх суб’єктів рейтингування.
При оновленні рейтингів було враховано:
1. Показники соціально-економічного розвитку та ефективність фінансової політики
Провідною галуззю економіки, що забезпечує зайнятість працездатного населення та наповнення бюджету Прилуцької МТГ є промислове виробництво. Найбільша частка обсягів реалізованої продукції зосереджена на підприємствах переробної промисловості, серед яких переважає виробництво харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів.
За 9 місяців 2022 року доходи бюджету Прилуцької МТГ становили 455,0 млн грн (+22,6% проти аналогічного періоду 2021 року). Власні доходи бюджету громади за результатами трьох кварталів 2022 року становили 378,13 млн грн (+31,87% або +91,38 млн грн проти аналогічного періоду 2021 року).
За результатами 9 місяців 2022 року план по надходженням до загального фонду бюджету громади було виконано на 107,2%, зокрема, план за власними доходами – на 108,8%, за офіційними трансфертами – на 100%.
Показник податкоспроможності бюджету (ПДФО на одного мешканця) Прилуцької МТГ є вищим за середній по країні, через що до неї застосовується механізм горизонтального вирівнювання – кошти перераховують з бюджету громади до Державного бюджету у вигляді реверсної дотації. Обсяг реверсної дотації за 9 місяців 2022 року становив 1,86 млн грн (проти 12,37 млн грн за 9 місяців 2021 року).
Профіцит бюджету громади за 9 місяців 2022 року становив 107,93 млн грн (проти профіциту 56,07 млн грн за 9 місяців 2021 року). Водночас профіцит загального фонду становив 114,12 млн грн, дефіцит спеціального фонду – 6,18 млн грн.
Бюджет громади має певну концентрацію за платниками податків. Обсяг податків, сплачених у першій двадцятці за 9 місяців 2022 року становив 228,69 млн грн (61,97% від обсягу податкових надходжень бюджету громади).
Станом на 01.10.2022 р. Прилуцька МТГ не має непогашених запозичень, гарантій наданих місцевої радою за кредитами, непогашених кредитів комунальних підприємств, не закритих лізингових угод комунальних підприємств.
2. Інвестиційний потенціал громади
Прилуччина багата на горючі корисні копалини (нафта, газ, торф), будівельну сировину (піски, глини) та бішофіт, водний розчин якого має цінні лікувальні якості.
МСП має суттєве значення для бюджету громади. Більшість ставок місцевих податків є нижчими за максимальний рівень, передбачений законодавством, що створює добрі умови для розвитку підприємництва. Міська рада активно працює у напрямі комунікацій з потенційними інвесторами. З метою залучення методичної, технічної допомоги, позабюджетних коштів до розвитку громади й створення позитивного іміджу місто Прилуки є учасником міжнародних й національних програм та ініціатив різного рівня. Громада має успішний досвід реалізації інвестиційних проєктів, зокрема, за участю міжнародних інвесторів.
Міська рада успішно погасила у другому півріччі 2022 року кредит Північної екологічної фінансової корпорації (NEFCO), що був залучений для фінансування впровадження заходів у межах реалізації програми «Підвищення енергоефективності об’єктів бюджетної сфери (освітні навчальні заклади) та систем зовнішнього освітлення м. Прилуки». Загальний обсяг боргового зобов’язання за договором становив 11 990 тис. грн.
Для проведення аналітичного дослідження були використані матеріали, отримані від Прилуцької МТГ, зокрема: казначейська звітність, програмні матеріали, інша необхідна внутрішня інформація, а також інформація з відкритих джерел, яку Рейтингове агентство вважає достовірною.
Муніципальний департамент
За додатковою інформацією звертайтесь:
Пресслужба IBI-Rating
(044) 362-90-84
press(at)ibi.com.ua