Друк
IBI-Rating підтвердило кредитний рейтинг та рейтинг інвестиційної привабливості Сумської міської територіальної громади
11.09.2024Національне рейтингове агентство ІВІ-Rating повідомляє про підтвердження кредитного рейтингу Сумської міської територіальної громади на рівні uaА– з прогнозом «негативний» та збереженням у контрольному списку (CreditWatch), а також рейтингу інвестиційної привабливості на рівні invА–.
Такі рівні рейтингів відображають високу спроможність громади розраховуватися за своїми зобов'язаннями та високу інвестиційну привабливість. Позначка «-» вказує на проміжну категорію рейтингу відносно основної категорії. Прогноз «негативний» вказує на високу ймовірність зниження кредитного рейтингу протягом року. Негативний прогноз та знаходження у контрольному списку обумовлені погіршенням умов діяльності та посиленням невизначеності щодо перспектив розвитку економіки на тлі тривалих військових дій на території України через агресію з боку рф.
При оновленні рейтингів було враховано:
1. Структуру економічного комплексу та ефективність фінансової політики
СМТГ має достатньо високі показники соціально-економічного розвитку. На території громади працюють понад 400 економічно активних промислових підприємств. Сумська міська територіальна громада має розвинену мережу об’єктів роздрібної торгівлі, закладів ресторанного господарства та підприємств по наданню побутових послуг населенню.
За результатами 2023 року обсяг доходів бюджету Сумської МТГ склав 3,3 млрд грн. (85,28% від затвердженого плану). При цьому власні доходи склали 82,55% від загального обсягу. За січень-червень 2024 року обсяг доходів склав 1, 86 млрд грн, що становить 51,6% до затвердженого плану на рік та на 11,39% перевищує обсяг доходів за І півріччя 2023 року.
Обсяг боргу бюджету Сумської міської територіальної громади станом на 01.07.2024 склав 126,28 млн грн (4,4% від планових показників власних доходів на 2024 рік). Співвідношення консолідованого боргу до планових показників власних доходів бюджету на 2024 рік складає 10,14%.
Боргове навантаження на дохідну частину бюджету є низьким, що дозволяє міській владі розраховувати на залучення додаткових фінансових ресурсів у т. ч., кредитних, для фінансування заходів соціально-економічного розвитку громади.
Протягом 2023 року та першого півріччя 2024 року тривали обстріли громади з боку рф, що негативно впливає на умови діяльності підприємств. Через бойові дії спостерігалось пошкодження майна та будівель на території громади, що створювало необхідність витрачати кошти бюджету громади на їх відновлення.
2. Інвестиційний потенціал
В м. Суми функціонує розвинена система транспортного обслуговування. На території міста наявна велика залізнична станція; через Сумську міську територіальну громаду проходять 2 автошляхи національного значення та 3 автошляхи регіонального значення. Функціонує автовокзал, з якого здійснюються міжнародні та міжміські перевезення. Також наявна приміська автостанція. В межах міста розташований аеропорт «Суми» (перебуває в комунальній власності Сумської обласної ради).
На території Сумської міської територіальної громади наявні 2 родовища корисних копалин: родовище будівельного піску, родовище цегельної сировини. Сумська міська територіальна громада в достатній мірі забезпечена кваліфікованим персоналом та має потужний кадровий потенціал: в місті сконцентровано основні вищі та середньо-спеціалізовані навчальні заклади регіону.
Наявна розвинена торгівельна, промислова та бізнес-інфраструктура. Проводиться робота в напрямку створення Індустріального парку «Суми». За попередніми розрахунками на території індустріального парку може бути створено до 1 050 нових робочих місць.
30 листопада 2023 року було укладено Договір про створення та функціонування індустріального парку з КП СМР «Електроавтотранс», яке набуло статусу керуючої компанії індустріального парку «Суми».
Пріоритетними видами діяльності для розміщення в індустріальному парку є наступні :
Такі рівні рейтингів відображають високу спроможність громади розраховуватися за своїми зобов'язаннями та високу інвестиційну привабливість. Позначка «-» вказує на проміжну категорію рейтингу відносно основної категорії. Прогноз «негативний» вказує на високу ймовірність зниження кредитного рейтингу протягом року. Негативний прогноз та знаходження у контрольному списку обумовлені погіршенням умов діяльності та посиленням невизначеності щодо перспектив розвитку економіки на тлі тривалих військових дій на території України через агресію з боку рф.
При оновленні рейтингів було враховано:
1. Структуру економічного комплексу та ефективність фінансової політики
СМТГ має достатньо високі показники соціально-економічного розвитку. На території громади працюють понад 400 економічно активних промислових підприємств. Сумська міська територіальна громада має розвинену мережу об’єктів роздрібної торгівлі, закладів ресторанного господарства та підприємств по наданню побутових послуг населенню.
За результатами 2023 року обсяг доходів бюджету Сумської МТГ склав 3,3 млрд грн. (85,28% від затвердженого плану). При цьому власні доходи склали 82,55% від загального обсягу. За січень-червень 2024 року обсяг доходів склав 1, 86 млрд грн, що становить 51,6% до затвердженого плану на рік та на 11,39% перевищує обсяг доходів за І півріччя 2023 року.
Обсяг боргу бюджету Сумської міської територіальної громади станом на 01.07.2024 склав 126,28 млн грн (4,4% від планових показників власних доходів на 2024 рік). Співвідношення консолідованого боргу до планових показників власних доходів бюджету на 2024 рік складає 10,14%.
Боргове навантаження на дохідну частину бюджету є низьким, що дозволяє міській владі розраховувати на залучення додаткових фінансових ресурсів у т. ч., кредитних, для фінансування заходів соціально-економічного розвитку громади.
Протягом 2023 року та першого півріччя 2024 року тривали обстріли громади з боку рф, що негативно впливає на умови діяльності підприємств. Через бойові дії спостерігалось пошкодження майна та будівель на території громади, що створювало необхідність витрачати кошти бюджету громади на їх відновлення.
2. Інвестиційний потенціал
В м. Суми функціонує розвинена система транспортного обслуговування. На території міста наявна велика залізнична станція; через Сумську міську територіальну громаду проходять 2 автошляхи національного значення та 3 автошляхи регіонального значення. Функціонує автовокзал, з якого здійснюються міжнародні та міжміські перевезення. Також наявна приміська автостанція. В межах міста розташований аеропорт «Суми» (перебуває в комунальній власності Сумської обласної ради).
На території Сумської міської територіальної громади наявні 2 родовища корисних копалин: родовище будівельного піску, родовище цегельної сировини. Сумська міська територіальна громада в достатній мірі забезпечена кваліфікованим персоналом та має потужний кадровий потенціал: в місті сконцентровано основні вищі та середньо-спеціалізовані навчальні заклади регіону.
Наявна розвинена торгівельна, промислова та бізнес-інфраструктура. Проводиться робота в напрямку створення Індустріального парку «Суми». За попередніми розрахунками на території індустріального парку може бути створено до 1 050 нових робочих місць.
30 листопада 2023 року було укладено Договір про створення та функціонування індустріального парку з КП СМР «Електроавтотранс», яке набуло статусу керуючої компанії індустріального парку «Суми».
Пріоритетними видами діяльності для розміщення в індустріальному парку є наступні :
- переробна промисловість, виробництво готових металевих виробів, металообробки і машинобудування; виробництво компонентів для автомобілів; виробництво гумових та пластмасових виробів; деревообробне підприємство;
- науково-дослідна діяльність;
- інші, сумісні з вищезазначеними, галузі, такі як транспорт та складське господарство, в тому числі (підготовка та зберігання сільськогосподарської продукції; логістичний комплекс).
На території громади діє Цільова Програма підтримки малого і середнього підприємництва Сумської міської територіальної громади на 2022-2024 роки. Більшість ставок місцевих податків є нижчими за максимальний рівень, передбачений законодавством, що створює умови для розвитку підприємництва. З червня 2019 року в м. Суми функціонує «Сумський Бізнес Хаб» - відкритий простір для кооперації, навчання та обміну ідеями представників бізнес-спільноти Сумщини, в рамках роботи якого проводяться різноманітні заходи з питань розвитку малого та середнього бізнесу. При Сумській міській раді працює координаційна рада з питань розвитку підприємництва.
Міська влада на постійній основі здійснює заходи з метою сприяння залученню інвестицій з альтернативних джерел. Рішенням ВК від 22.07.2022 було затверджено «Програму розвитку міжнародної співпраці та сприяння формуванню позитивного інвестиційного іміджу Сумської міської територіальної громади на 2022-2024 роки». У Сумської міської ради наявний досвід успішної реалізації численних інвестиційних проєктів за участі міжнародних фінансових та донорських організацій. Але на даний час постійні обстріли громади ускладнюють здійснення інвестиційної діяльності.
Для проведення аналітичного дослідження були використані матеріали, отримані від Сумської міської ради, у тому числі: казначейська звітність, програмні матеріали, інша необхідна внутрішня інформація, а також інформація з відкритих джерел, яку Рейтингове агентство вважає достовірною.
Муніципальний департамент
За додатковою інформацією звертайтесь:
Прес-служба IBI-Rating
(044) 362-90-84
press(at)ibi.com.ua
Міська влада на постійній основі здійснює заходи з метою сприяння залученню інвестицій з альтернативних джерел. Рішенням ВК від 22.07.2022 було затверджено «Програму розвитку міжнародної співпраці та сприяння формуванню позитивного інвестиційного іміджу Сумської міської територіальної громади на 2022-2024 роки». У Сумської міської ради наявний досвід успішної реалізації численних інвестиційних проєктів за участі міжнародних фінансових та донорських організацій. Але на даний час постійні обстріли громади ускладнюють здійснення інвестиційної діяльності.
Для проведення аналітичного дослідження були використані матеріали, отримані від Сумської міської ради, у тому числі: казначейська звітність, програмні матеріали, інша необхідна внутрішня інформація, а також інформація з відкритих джерел, яку Рейтингове агентство вважає достовірною.
Муніципальний департамент
За додатковою інформацією звертайтесь:
Прес-служба IBI-Rating
(044) 362-90-84
press(at)ibi.com.ua