Друк
IBI-Rating підтвердило кредитний рейтинг та рейтинг інвестиційної привабливості міста Одеса
09.12.2020Національне рейтингове агентство ІВІ-Rating повідомляє про підтвердження кредитного рейтингу Одеси на рівні uaА з прогнозом «у розвитку» та рейтингу інвестиційної привабливості на рівні invАА-.
Такі рівні рейтингів відображають відмінну інвестиційну привабливість та високу спроможність міста розраховуватися за своїми зобов'язаннями. Прогноз «у розвитку» вказує на високу вірогідність зміни кредитного рейтингу протягом року. На даний час такий прогноз застосовується до усіх суб’єктів рейтингування. Він обумовлений посиленням невизначеності щодо дії органів влади і господарюючих суб’єктів у разі загострення епідеміологічної ситуації в Україні та світі. Позначення «-» вказує на проміжну категорію рейтингу відносно основної категорії.
При оновленні рейтингів було враховано:
1. Структуру економічного комплексу міста та значення показників соціально-економічного розвитку
Одеса є економічним центром південної частини України та одним з найбільших логістичних центрів України. Значна кількість діючих підприємств, статус одного з найбільших туристичних центрів країни та понад 1 млн осіб населення забезпечують високий внутрішній попит на товари та послуги, а також створюють добре підґрунтя для подальшого розвитку виробничого сектору й транспортної галузі. Як наслідок, ряд показників соціально-економічного розвитку м. Одеси у розрахунку на 1 мешканця перевищує середні показники по Україні, зокрема: обсяг роздрібного товарообігу, зовнішньоторговельний оборот послуг, обсяг введеного в експлуатацію житла.
2. Рівень бюджетного забезпечення міста та боргове навантаження
Місто Одеса характеризується високим рівнем бюджетної забезпеченості: обсяг власних доходів бюджету у розрахунку на 1 мешканця за результатами I півріччя 2020 року склав 3,7 тис. грн, що вище, ніж показник по Україні в цілому (3,3 тис. грн). Бюджет Одеси характеризується достатнім рівнем ліквідності. Профіцит бюджету за результатами в I півріччя 2020 року склав 64,36 млн грн. Одеська міська рада та комунальні підприємства залучають кошти вітчизняних банків та міжнародних установ, у тому числі на модернізацію об’єктів інфраструктури. Пряме та консолідоване боргове навантаження Одеської міської ради є помірним. При цьому, строки погашення є диверсифікованими за часом, що дозволяє уникнути пікових навантажень.
3. Чутливість бюджету та економіки міста до впливу негативних чинників
Місто має диверсифіковану економіку та помірну чутливість бюджету до діяльності окремих підприємств і галузей: доходи до бюджету за 6 міс. 2020 року від ТОП-20 платників податків склали лише 7,94% від суми податкових надходжень. Введення карантинних обмежень наприкінці І кварталу 2020 року, а також звільнення підприємств від сплати окремих податків в період карантину призвели до певного скорочення податкових надходжень, але за результатами I півріччя 2020 року власні доходи бюджету м. Одеси зменшились лише на 0,96% у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року.
4. Природно-географічний потенціал та наявність матеріальної бази для розвитку бізнесу
Вигідне географічне положення та природно-кліматичні умови є перевагами для розвитку зовнішньоекономічної діяльності та залучення інвесторів. Гарна забезпеченість закладами охорони здоров’я, освіти та культури, а також наявність історичних пам`яток дає можливість розвивати туризм.
Місто має потужний кадровий потенціал завдяки наявності в місті численних ВУЗів, закладів професійно-технічної освіти, а також наукових інститутів. При цьому, вартість трудових ресурсів є нижчою, у порівнянні зі столицею.
Додатковими перевагами є розвинена інженерно-транспортна інфраструктура та зусилля місцевої влади в напрямку її модернізації, а також політика міської влади, спрямована на покращення інвестиційного клімату, в тому числі, створення вільних економічних зон.
Для проведення аналітичного дослідження були використані матеріали, отримані від міста Одеса, у тому числі: показники соціально-економічного розвитку, статистичні дані, казначейська звітність, програмні матеріали, інша необхідна внутрішня інформація, а також інформація з відкритих джерел, яку Рейтингове агентство вважає достовірною.
Муніципальний департамент
За додатковою інформацією звертайтесь:
Пресслужба IBI-Rating
(044) 362-90-84
press(at)ibi.com.ua
Такі рівні рейтингів відображають відмінну інвестиційну привабливість та високу спроможність міста розраховуватися за своїми зобов'язаннями. Прогноз «у розвитку» вказує на високу вірогідність зміни кредитного рейтингу протягом року. На даний час такий прогноз застосовується до усіх суб’єктів рейтингування. Він обумовлений посиленням невизначеності щодо дії органів влади і господарюючих суб’єктів у разі загострення епідеміологічної ситуації в Україні та світі. Позначення «-» вказує на проміжну категорію рейтингу відносно основної категорії.
При оновленні рейтингів було враховано:
1. Структуру економічного комплексу міста та значення показників соціально-економічного розвитку
Одеса є економічним центром південної частини України та одним з найбільших логістичних центрів України. Значна кількість діючих підприємств, статус одного з найбільших туристичних центрів країни та понад 1 млн осіб населення забезпечують високий внутрішній попит на товари та послуги, а також створюють добре підґрунтя для подальшого розвитку виробничого сектору й транспортної галузі. Як наслідок, ряд показників соціально-економічного розвитку м. Одеси у розрахунку на 1 мешканця перевищує середні показники по Україні, зокрема: обсяг роздрібного товарообігу, зовнішньоторговельний оборот послуг, обсяг введеного в експлуатацію житла.
2. Рівень бюджетного забезпечення міста та боргове навантаження
Місто Одеса характеризується високим рівнем бюджетної забезпеченості: обсяг власних доходів бюджету у розрахунку на 1 мешканця за результатами I півріччя 2020 року склав 3,7 тис. грн, що вище, ніж показник по Україні в цілому (3,3 тис. грн). Бюджет Одеси характеризується достатнім рівнем ліквідності. Профіцит бюджету за результатами в I півріччя 2020 року склав 64,36 млн грн. Одеська міська рада та комунальні підприємства залучають кошти вітчизняних банків та міжнародних установ, у тому числі на модернізацію об’єктів інфраструктури. Пряме та консолідоване боргове навантаження Одеської міської ради є помірним. При цьому, строки погашення є диверсифікованими за часом, що дозволяє уникнути пікових навантажень.
3. Чутливість бюджету та економіки міста до впливу негативних чинників
Місто має диверсифіковану економіку та помірну чутливість бюджету до діяльності окремих підприємств і галузей: доходи до бюджету за 6 міс. 2020 року від ТОП-20 платників податків склали лише 7,94% від суми податкових надходжень. Введення карантинних обмежень наприкінці І кварталу 2020 року, а також звільнення підприємств від сплати окремих податків в період карантину призвели до певного скорочення податкових надходжень, але за результатами I півріччя 2020 року власні доходи бюджету м. Одеси зменшились лише на 0,96% у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року.
4. Природно-географічний потенціал та наявність матеріальної бази для розвитку бізнесу
Вигідне географічне положення та природно-кліматичні умови є перевагами для розвитку зовнішньоекономічної діяльності та залучення інвесторів. Гарна забезпеченість закладами охорони здоров’я, освіти та культури, а також наявність історичних пам`яток дає можливість розвивати туризм.
Місто має потужний кадровий потенціал завдяки наявності в місті численних ВУЗів, закладів професійно-технічної освіти, а також наукових інститутів. При цьому, вартість трудових ресурсів є нижчою, у порівнянні зі столицею.
Додатковими перевагами є розвинена інженерно-транспортна інфраструктура та зусилля місцевої влади в напрямку її модернізації, а також політика міської влади, спрямована на покращення інвестиційного клімату, в тому числі, створення вільних економічних зон.
Для проведення аналітичного дослідження були використані матеріали, отримані від міста Одеса, у тому числі: показники соціально-економічного розвитку, статистичні дані, казначейська звітність, програмні матеріали, інша необхідна внутрішня інформація, а також інформація з відкритих джерел, яку Рейтингове агентство вважає достовірною.
Муніципальний департамент
За додатковою інформацією звертайтесь:
Пресслужба IBI-Rating
(044) 362-90-84
press(at)ibi.com.ua