Друк

Кредитні рейтинги трьох залізниць та їхніх облігацій знижено та внесено до Контрольного списку

15.05.2015
IBI-Rating повідомляє про зниження кредитних рейтингів трьох українських залізниць та їхніх відсоткових облігацій:
  • довгостроковий кредитний рейтинг ДТГО "Львівська залізниця" та випусків процентних облігацій серій D-G (загальний номінальний обсяг - 200 млн. грн.) і серій H-L (680 млн. грн.) знижений до рівня uaC, прогноз "у розвитку".
  • довгостроковий кредитний рейтинг ДТГО "Південно-Західна залізниця" та випусків процентних облігацій серій G-M (загальний номінальний обсяг - 320 млн. грн.) і серій N, O (650 млн. грн.) знижений до рівня uaC, прогноз "у розвитку";
  • довгостроковий кредитний рейтинг ДП "Південна залізниця" і випусків процентних облігацій серії C (номінальний обсяг - 330 млн. грн.), серій D-G (220 млн. Грн.) і серій H-M (890 млн. грн.) знижений до рівня uaC, прогноз "у розвитку".
Кредитні рейтинги також були внесені до Контрольного списку рейтингів. Дані рейтингові дії пов'язані з невиплатою основної суми боргу за деякими кредитними договорами залізниць, що входять до складу Укрзалізниці. Ця подія також спричинила перехресний дефолт за випуском єврооблігацій Укрзалізниці в обсязі 500 млн. дол. США з погашенням у травні 2018 року.

Враховуючи наміри Укрзалізниці провести реструктуризацію боргових зобов'язань, IBI-Rating оцінює невиконання зобов'язань з погашення кредитів, що мало місце, як технічний дефолт. Згідно з оголошеними намірами, протягом 2 місяців планується проведення переговорів з реструктуризації практично всього комерційного боргу, тоді як зобов'язання перед офіційними кредиторами (ЄБРР та Ексімбанком Кореї) будуть виконуватися згідно з початковими умовами.

Розпочати реструктуризацію планують з внутрішнього боргу залізниць за банківськими кредитами і відсотковими облігаціями, частина випусків яких мають кредитні рейтинги від IBI-Rating. Слід зазначити, що виконання зобов'язань за облігаціями забезпечено солідарним поручительством емітентів. У даному контексті занепокоєння викликає той факт, що більшість активів одного з позичальників - Донецької залізниці - розташовані на тимчасово окупованій території. Обсяг її зобов'язань за внутрішніми облігаціями на кінець березня 2015 року становив 282 млн. грн., а зобов'язання за банківськими та іншими позиками - ще 8 028,5 млн. грн. в еквіваленті.

Рейтингове агентство IBI-Rating розраховує на досягнення згоди зі зміни базових умов кредитних договорів та внесення змін до проспектів емісій облігацій. При цьому переговорний процес істотно ускладняється тим, що він ініційований вже після оголошення технічного дефолту на тлі складнощів, з якими проходить реструктуризація суверенного боргу, та обмежених можливостей державної підтримки. Залежно від успішності досягнення угод та їх параметрів можливе як зниження, так і підвищення кредитних рейтингів, що має своє відображення в прогнозі "у розвитку".

Отдел рейтингов корпоративной сферы.

За дополнительной информацией обращайтесь:
Пресс-служба IBI-Rating
Анна Іваницька
(044) 362-90-84
press(at)ibi.com.ua