Друк

За 11 місяців 2013 року Донецька залізниця недоотримала понад 18,5 мільйонів гривень за перевезення пасажирів пільгових категорій у приміському сполученні

13.12.2013
Донецька залізниця є найбільшим перевізником пасажирів у Донбасі. З початку року залізницею в приміському сполученні перевезено 43,5 млн. осіб, з них понад 39,1млн (89,8 %) — пасажири пільгових категорій.

Ситуація з отриманням компенсації за пільгові перевезення пасажирів залишається  критичною. З початку року Донецькою залізницею перевезено пасажирів пільгових категорій на суму 30,7 млн. грн., а компенсації отримано лише 12,1 млн. грн. — 39,6  % від необхідної суми.

Зокрема, пільгових перевезень, замовником яких є обласні держадміністрації, виконано на суму 28,4 млн. грн, а отримано лише 11,8 млн. грн. компенсації (41,6  %).

За звітними формами за цей період отримано компенсації за пільгові перевезення:
  • від Донецької обласної держадміністрації — 9858,5 тис. грн. з 24919,5 тис. спожитих (39,6 %);
  • від Луганської обласної держадміністрації — 1971,7 тис. грн. з 3513,1 тис.. спожитих (56,1 %);
  • від Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України:
—    за студентів — 309,9 тис. грн. з 1973,3 тис. спожитих (15,7 %);
—    за дітей віком від 6 до 14 років — 0,0 грн. зі 270,1 тис. грн. спожитих  (0,0%).

Ситуація з недоотриманням компенсацій за проїзд пільгових категорій населення є хронічною. Окрім заборгованості держадміністрацій за цей рік Донецька залізниця недоотримала за 2012 рік від Донецької обласної держадміністрації — 8,5 млн. грн та від Луганської обласної держадміністрації — 1,3 млн. грн. Не погашені борги і за попередні роки. Тільки за 5 років (2008 — 2012 роки) загальна заборгованість за пільгові перевезення пасажирів у приміському сполученні склала 57,3 млн. грн. За ці гроші можна придбати один дизель-поїзд або два електропоїзди з 4 вагонів.

Соціальне навантаження приміського сполучення приносить великі збитки, які з кожним роком зростають. За 11 місяців цього року збитки від приміських перевезень склали 483,5 млн грн., що на 17,8 млн грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. Покриття витрат становить лише  6,2 %.

Все це негативно впливає на фінансовий стан державного транспортного підприємства. При цьому Донецька залізниця була і залишається справним платником податків і надійним та безвідмовним партнером у наданні транспортних послуг для усіх категорій громадян за заниженими соціально-орієнтованими тарифами.